J.v. Oldenbarneveldtstraat 1a 5301 GV Zaltbommel Tel: 0418 680101

Afspraken

Spreekuur

Elke ochtend en middag zijn er spreekuren. Er is geen inloopspreekuur; u moet altijd bij de assistente een afspraak maken. Een consult duurt in principe 10 minuten. Mocht u meerdere vragen hebben of meer tijd willen, dan kunt u vragen om een dubbele afspraak.
De assistente vraagt u naar de reden van de afspraak. Hiermee kan ze inschatten of er een enkel of dubbel consult nodig is. Ook kan de huisarts uw dossier dan al doornemen ter voorbereiding op uw vragen.  Soms kan de assistente zelf al telefonisch advies geven. Anderzijds kan ze inschatten of een visite door de huisarts wellicht beter is. Bij twijfel zal ze overleggen met de huisarts. De assistente heeft hetzelfde beroepsgeheim als de huisartsen. Mocht u de reden van uw afspraak liever niet tegen de assistente zeggen, dan kunt u dat aangeven.

De vragen die de assistente stelt om u de juiste hulp op het juiste moment te geven, noemen we triage. VGZ heeft hierover een duidelijk filmpje op internet gezet: filmpje over triage.

Bij spoedzaken zoals bij wonden of acute klachten kunt u direct terecht. Bel altijd eerst voor u naar de praktijk komt om zeker te weten dat de huisarts aanwezig is. De assistente kan dan ook overleggen met de huisarts of een visite nodig is.

Verhindering: even laten weten!

Als u onverhoopt verhinderd bent om op een gemaakte afspraak te komen, horen we dat graag zo spoedig mogelijk, maar minimaal 24 uur van te voren. U kunt dit doorgeven per e-mail, telefonisch (evt inspreken bij de herhaalrecepten, optie 3) of een briefje in de brievenbus.
Wij mogen u een tarief in rekening brengen als u zonder bericht niet verschijnt op een afspraak. U dient dit dan contant te betalen of over te maken. Dit bedrag kunt u niet bij uw zorgverzekeraar declareren. We zullen dit niet snel doen, maar of daar aanleiding toe is, is voor ons om te beoordelen.
De tarieven voor het niet verschijnen zijn voor een normaal consult 10 euro, een dubbel consult 20 euro. Dit geldt ook voor afspraken bij de praktijkverpleegkundige, praktijkondersteuner GGZ en de assistente.

Telefonisch spreekuur

Als u de huisarts telefonisch een vraag wilt stellen, kunt u bij de assistente een afspraak maken voor het terugbelspreekuur. De huisarts belt u dan, meestal tussen 12.00 en 14.00 uur, terug. Door drukte, spoedvisites of werkoverleg kan het later worden. Als u beperkt telefonisch bereikbaar bent, kunt u dat aangeven, zodat we daar rekening mee kunnen houden.

Huisbezoek

Indien het om medische reden niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, kan de huisarts een visite afleggen. Meestal is het beter naar de praktijk te komen omdat we daar betere mogelijkheden hebben voor onderzoek en behandeling.
Soms is het medisch gezien beter voor u dat u niet naar de praktijk komt, daarom is het belangrijk dat u de klachten zo goed mogelijk aan de assistente vertelt.

De praktijk neemt patiënten aan die in de postcodegebieden 5300, 5301, 5302, 5311, 5314, 5315 en 5327 wonen. Deze postcodegebieden zorgen ervoor dat wij bij spoed binnen 15 minuten ter plaatse kunnen zijn, zoals onze beroepsgroep voorschrijft.
We kunnen in principe geen visites doen als u buiten deze postcodegebieden woont. In spoedgevallen waarbij dat nodig is, moet u dus een huisarts in de buurt bellen.

E-consult en e-mail

Het is mogelijk om via internet vragen te stellen aan uw huisarts via de Patiëntenomgeving. Wij beantwoorden uw vraag dan binnen 2 dagen. Heeft u binnen twee dagen geen antwoord ontvangen, neem dan contact op met de assistente. Voor uitleg over E-consult en de voorwaarden klikt u op MijnHuisarts in het menu. U moet hiervoor eerst een account aanmaken, waarna u ook afspraken kunt maken met de huisarts via de Webagenda en recepten kunt herhalen vanuit uw medisch dossier.

Veel mensen willen per e-mail vragen stellen aan de huisarts. Deze methode is minder veilig met betrekking tot privacy dan het e-Consult via de website. Als u toch een e-mail wilt sturen, vermeld dan altijd uw voorletters en geboortedatum en vermeld geen heel privacy-gevoelige gegevens.

Voor spoedeisende zaken neemt u altijd telefonisch contact op met de praktijk.

Beeldbellen

Wij bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van beeldbellen via VIP-Live. U kunt daarvoor contact opnemen met de assistente.
Wij hebben daarvoor een actueel mobiel nummer of e-mailadres van u nodig. U ontvangt dan op het afgesproken tijdstip een SMS of e-mail met een link waarmee u toegang krijgt tot het beeldbelgesprek. Open de link, vul uw naam in en geef toegang tot microfoon/camera.