Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Ttito Fernandez Baca – Zaltbommel
J.v. Oldenbarneveldtstraat 1a 5301 GV Zaltbommel Tel: 0418 680101

Klachtenregeling

Wanneer u ontevreden bent over iets, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Het liefst bespreken we uw ontevredenheid persoonlijk in de praktijk of bij u thuis. Mocht u het moeilijk vinden om de eerste stap te zetten dan kunt u ook gebruik maken van ons klachtenformulier. Indien u anoniem wilt blijven maar wel iets kenbaar wilt maken, dan kan dat ook met dit formulier, maar we kunnen de klacht dan niet formeel in behandeling nemen of er op reageren. We zullen wel proberen er verbeterpunten uit te halen.

Sinds 1 januari 2017 is de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ) van kracht. Om aan deze nieuwe regels te voldoen en een goede klachtenregeling te hebben, zijn we aangesloten bij de SKGE. Hier waren we eerder ook bij aangesloten, maar de organisatie en procedures zijn veranderd. Hieronder staat hierover meer uitleg.

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Wij doen uiteraard ons best om u altijd goed en snel te helpen, maar dat lukt niet altijd. Soms vanwege drukte of omstandigheden van buitenaf, soms ook omdat wij ook maar mensen zijn die niet altijd perfect kunnen zijn. U kunt wel verwachten dat we ons 100% inzetten en proberen uw ontevredenheid te verhelpen. Maar dan moeten we het wel weten uiteraard, dus we verzoeken u dan ook altijd om bij vragen, onduidelijkheden of erger, contact met ons op te nemen. U kunt hiervoor ook een afspraak maken op het spreekuur.